Gebeliğin 10 haftası

Gebeliğin 10 haftası

Gebeliğin 10 haftası bebeğiniz için iç organlarının tamamının oluştuğu ve düzenli çalıştığı bir hafta olmalıdır. İlk trimester’ın sonlarına yaklaşıyorsunuz toplam gebeliğin 3 trimesterdan oluştuğu dönemin ilk aşması geride kalmak üzere. İlk tirmester’ın tamamlanmasıyla birlikte enerjinizin yükselmesini ve problemlerin azalmasını bekliyoruz.

Bu hafta sizin de gebeliğinizi fiziksel olarak da anlamaya başlayacağınız bir dönem, dolayısıyla yeni rahat kıyafetler almanın vakit gelmiş olabilir.

Bebeğinizin dişleri de yavaş yavaş oluşmaktadır.

Bebeğin başı gövdesine oranla daha büyük durumda görünmektedir.

El ve ayak parmakları gelişmektedir, uzamaktadır ve parmak arası perdeler küçülerek kaybolmaktadır.

Gözler, göz kapakları gelişimini sürdürürken kulaklar da gelişmektedir.

Fetüs 10 haftalık süreçte ortalama bir küçük çilek meyvesi boyutundadır.

Sindirim sistemindeki kasların gevşemesi ile mide ekşimesi gibi çeşitli durumlara neden olabilir.

Çoğul gebeliklere beklenecek şikâyet miktarı da bir daha fazla olabilir.

Beslenme düzeninizde öğün miktarını artırıp sağlıklı besinler tüketmeniz mide ve bağırsaklarınız için yararlı olacaktır. Bu öğünlerde yemek yeme hızınız yavaş olsun ve yemek saatinizi geç vakitlere bırakmayın.

Baharatlı yiyecekler sindirim sisteminizde sıkıntı yaşatabilir, beslenme de yediklerinizi etkilerini takip etmeniz yararınıza olacaktır.

Aşırı yorgunluk hissi yaşıyor olabilirsiniz.

Ağrıyan göğüsler, hazmetme problemleri de diğer bazı sıkıntılar olabilir.

Önceki haftalarda yaşadığınız birçok sıkıntıyı bu hafta yaşamaya devam edebilirsiniz.

Göğüslerde ki büyüme nedeniyle moralinizi yüksek seviyede tutabilecek şekilde sutyen seçimi yapmanız günlük yaşantınıza olumlu bir etki sağlayabilir.

Kafein alımınızı azaltmanız gereken bir dönemdesiniz. Bu sayede uyku da yaşayabileceğiniz herhangi bir sıkıntı için önlem almış olursunuz.

Damarlarda varislenme söz konusu olabilir.

Rahmin büyümesi nedeniyle rahmin altına kalan kısımlardaki kan akış hızında yavaşlama olabilir. Buda bacaklarda ki damarlarda şişme meydana getirebilir. Bacaklarınızı üst üste atarak oturmamanızı öneririz. Belirli aralıklarla bacaklarınızı yukarı kaldırıp kan akışını kolaylaştırabilirsiniz. Ayrıca doktorunuzun uygun gördüğü egzersizleri de uygulamanız faydalı olacaktır.

Kendinize fırsat yaratıp dinlenmeyi de eksik etmeyin.

Bol bol su için

Op. Dr. Ümmügülsüm SOYTÜRK

Kadın Hastalıkları ve Doğum

Gebelik Takibi

0312 210 16 26

Gebeliğin 10 haftası